top of page

Hvem er vi?

Mads Schøsler

Medstifter

Cand.merc. Management of Innovation and Business Development på CBS.

 

3 års undervisningserfaring på CBS i Mikroøkonomi

 

2 års undervisningserfaring hos MentorDanmark i managerial economics, mikroøkonomi og matematik

Henrik Islann Farbøl

Medstifter

Cand.merc. Management of Innovation and Business Development på CBS.

 

7 års undervisningserfaring på CBS i Mikroøkonomi

 

2 års undervisningserfaring hos MentorDanmark i matematik

Om MikroKogeBogen

HISTORIEN

Udviklet på baggrund af interaktion med mere end 500 studerende

 

Igennem vores år som instruktorer i mikroøkonomi på CBS har vi oplevet, hvordan studerende ofte bruger over 1000 kr. på supplerende kurser og kompendier. Vi har også oplevet, hvordan de efterfølgende kommer til os med stor frustration og ikke føler, at de har rykket sig særlig meget.

 

Vi har derfor i løbet af årene snakket meget med de studerende, for at afdække hvad det egentlig er, som de har brug for til at supplere undervisningen med.

 

Den historie vi hører igen og igen er, at de supplerende kurser og kompendier er gode til at forklare teorien på en nem måde.  Det er imidlertid ikke kun teorien de har brug for at få forklaret igen, det er den praktiske fremgangsmåde til at løse opgaverne, de mangler.

 

Vi begyndte derfor at indføre trin-for-trin opskrifter i undervisningen til hver opgavetype. Vi lyttede til feedbacken fra de studerende og finpudsede opskrifterne løbende. Det viste sig at opskrifterne ramte plet, i forhold til de studerendes behov, og vi besluttede derfor at samle dem alle sammen online.

 

De mange samtaler og oplevelser har nu resulteret i MikroKogeBogen.dk, som fokuserer på de studerendes behov for en praktisk vejledning, som de kan sidde med, mens de løser opgaver og øver sig. Pointen er netop, at man kun kan blive bedre til mikroøkonomi ved at træne opgaveløsning, da det oftest er det man skal gøre til eksamen.

 

Meningen med MikroKogeBogen er herudover, at hvis man skal supplere undervisningen med noget, bør det ikke koste en formue. Prisen er derfor sat lavt, mens værdien er helt i top.

 

 

VISIONEN 

Vi vil bygge bro mellem teori og praktisk opgaveløsning, så alle kan være med

 

Vi mener at alle studerende skal kunne klare sig godt til eksamen i mikroøkonomi uden at betale for dyre kurser. 

 

Feedback fra studerende har lært os, at kurser, kompendier og lærebøger ikke direkte hjælper dem til at blive bedre til at løse selve opgaverne, men snarere giver et teoretisk indblik. Den metode som hjælper studerende til at blive skarpe til eksamen, er derimod gennem struktureret praktisk opgavetræning.

 

Derfor har vi lavet MikroKogeBogen, som fokuserer på den praktiske træning i opgaveløsning, som netop er det der skal til for at få en god karakter til eksamen. Vi skifter fokusset fra teori til praksis!

 

 

KONCEPTET 

 

MikroKogeBogen er opbygget således, at de nødvendige færdigheder bygges op fra bunden.

 

Læringsprocessen starter med et grundlæggende matematik afsnit, der lærer dig det matematik, du skal kunne for at løse opgaverne. Herefter kan du gradvist træne dig igennem hvert enkelt emne og opgavetype med opskrifter, der trin-for-trin gennemgår løsningerne.

 

Fokus er på den praktiske opgaveløsning, men du lærer samtidig teorien bag. Teorien er integreret i opskrifterne, så der løbende er forklaringer til løsningerne. Teorien er således skåret helt ind til benet, så kun det vigtigste for løsningen af opgaven er med.

 

Hertil kommer vores spørg-om-hjælp feature. Med denne kan du altid sende os dine spørgsmål og få hurtigt svar, således at du ikke sidder fast i din opgaveløsning.

bottom of page